Ahad, 8 September 2013

WARGA RKT JAYAKAN PROGRAM SOLAT HAJAT PERDANA DAN RESTU ILMU UPSR

 Pamplet program
Majlis Restu Ilmu
 Ibubapa menjamu selera
 AJK PIBG yang hadir...En Mustafa dan En Baharom
 Kalangan ibu yang hadir
 Berkumpul untuk memulakan solat
 Ustaz Harun mengimani solat
 Kalangan bapa dan murid UPSR
 PK Ko mengacarakan program
 Kaum bapa mendengar ucapan aluan PK Ko
 Bacaan yassin
 Tn Hj Samiron.....menyampaikan motiovasi
 Program melibatkan ibubapa,murid dan guru
Menerima cenderahati....

Pada 3 sept 2013,Selasa malam rabu,unit Kurikulum di bawah pimpinan {n asmarani bt Abdullah bersama PIBG telah mengadakan Program Solat hajat Perdana UPSR bersama Program Motivasi dan Restu ilmu untuk 27 orang murid yang bakal menghadapi UPSR 2013.

Program ini telah dihadiri oleh 53 orang ibubapa dan beberapa orang dif jemputan serta AJK PIBG besama guru dan pekerja sekolah.Turut hadir menyerikan program ini ialah En Jamil,Pengurus FELDA Seberang Tayor dan Pn Zaimah Awang NYDP PIBG.

Dalam program ini,dimulakan dengan jamuan makan pada jam 700 malam dan diikuti dengan solat maghrib yang diimani oleh Ustaz Harun Saleh.Turut serta dalam program ini ialah PK Ko En Ruzaidi bin Ibrahim.
Selesai solat,majlis diteruskan dengan solat hajat dan bacaan yassin.Majlis malam ini dipengerusikan oleh En Ruzaidi bin Ibrahim.

Selesai solat hajat,diikuti pula oleh solat Isyak dan kemudiannya disambung pula oleh Penceramah Motivasi jemputan Tn Hj Samiron yang menyampaikan motivasi berkaitan dengan kecemerlangan.Majlis kemudiannya diakhiri dengan program Restu Ilmu dimana murid bersalaman dengan ibubapa,bersamalan dengan guru sebagai melambangkan segala ilmu yang dicurahkan telah diredhoi oleh para guru.Majlis berakhir jam 1100 malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sambutan Hari Jadi Murid.