Jumaat, 26 Ogos 2011

MAJLIS KHATAM QURAN 2011

Banner Program hasil En.Ahamad Litfi,EIO Ebook
Peserta Khatam bersiap sedia
Antara guru yang turut sama membaca quran
Ustaz Zamli mengetuai bacaan Quran
Tuan Guru Besar menyampaikan bunga telur kepada peserta Khatam

Pada 25 Ogos 2011,Khamis,Panitia agama Islam di bawah pimpinan Ustaz Zamli bin Hj Ya bersama Ustaz Zulkifli,Ustaz Fakrul,Ustaz Mohd Shahriza dan Ustazah Zainab telah mengadakan Majlis Khatam Quran sempena bulan Ramadhan yang mulia ini.

Seramai 40 orang murid tahap 2 telah dipilih untuk mengkhatamkan quran pada hari ini yang mana bacaan quran ini dimulakan sejak awal ramadhan lagi.Program telah dimulakan pada pukul 11.00 pagi ini didahului dengan bacaan quran oleh 40 murid yang dipimpin oleh Ustaz Zamli dan Ustaz Fakrul.

Persiapan untuk menjayakan rogram ini telah bermula pada hari Rabu lagi.AJK dari kalangan guru wanita sibuk mengisi kurma yang disumbangkan oleh YB ADUN Air Puteh untuk diagihkan kepada 200 orang murid serta membuat bunga telur.

Selesai majlis membaca quran,40 orang murid telah dihadiahkan bunga telur oleh Tuan Guru Besar,En.Kamarudzaman bin Hashim.Selain itu murid juga diberikan semangkuk nasi kunyit dan kurma sumbangan Kerajaan Negeri yang disumbangkan oleh Pejabat DUN UMNO/BN Ayer Puteh.Majlis selesai jam 12.00 tgh.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sambutan Hari Jadi Murid.